Co se předškolák naučí na zahradě a od přírody?

Záleží nám na vývoji vašich dětí.

Střídání ročních dob

Veškeré dění na zahradě je podřízeno pravidelnému rytmu střídání ročních období a nepravidelným výchylkám počasí. Dítě si s životem s těmito rytmy a výchylkami rozvíjí smysl pro pochopení svého postavení ve světě - uvědomuje si existenci něčeho, co nelze ovlivnit lidským snažením. Střídání ročních období vnáší do života řád a učí nás s řádem žít.

Změny počasí

Nepravidelné výchylky způsobené počasím s sebou naopak přinášejí chaos. Učí nás operativně měnit plány na daný den. Dovednost měnit své plány je cenná.

Seznamování s živly

Sledování přírody kolem vyvolává řadu otázek, na které není jednoznačná odpověď. Takové chvíle pokládají základ kritického myšlení a uvažování v souvislostech.

Vědomí konečnosti

Na zahradě se dítě poprvé setkává se smrtí, pokračování života a učí se vážit si života. Tak se seznámí s koloběhem látek a kontinuitou.

Vztah k domácím zvířatům a stromům

Dlouhověké organizmy na zahradě poskytují dítěti příležitost vybudovat a rozvíjet si hluboký emocionální vztah k nim. Jsou to především různá domácí zvířata, od nichž se dítě učí základům etologie, a také stromy, na které může lézt a ze kterých může jíst ovoce.


Činnost ve skupině

Činnost ve skupině rozvíjí sociální kompetence, učí děti ovládat své emoce, dělat kompromisy, ale také pomáhat mladším nebo slabším. Prostorná zahrada poskytuje, na rozdíl od třídy, dostatek svobody k oddělení se od skupiny, pokud se dítě právě nedokáže nebo nechce skupině přizpůsobit.


Účast na společné práci

Zahrada poskytuje prostor nejen pro zkoumání , experimentování a hry, ale také na práci. Tou se zabývají především dospělí. Dítě se ovšem část dne rádo spolupodílí na společné práci účastní se jí.

© 2018 Školička Dorotka, Koníkov 46, Věcov, 592 42
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky